Anneli Pauli, globaalien suurten haasteiden työelämäprofessori

MMT Anneli Paulilla on pitkä kokemus tiede-, innovaatio- ja yliopistopolitiikan johtotehtävistä. Euroopan komissiossa hän työskenteli varapääjohtajana Tutkimuksen ja innovoinnin pääosastossa ja Yhteisessä tutkimuskeskuksessa sekä Ilmastotoimien pääosaston pääjohtajan neuvonantajana tutkimus-, innovaatio- ja kilpailukykyasioissa.

Suomen Akatemiassa Pauli toimi ylijohtajana ja pääsihteerinä. Hän on ollut myös Lappeenrannan teknillisen yliopiston rehtori ja Tiedekeskus Heurekan johtaja.

Anneli Pauli on koulutukseltaan maatalous-metsätieteiden tohtori pääaineinaan limnologia ja mikrobiologia. Hän on myös Aalto yliopiston kunniatohtori ja dosentti.

Matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta on kutsunut hänet työelämäprofessorin tehtävään alanaan Globaalit suuret haasteet (4 vuotta, 40 % työsuhde yliopistossa).

Sähköposti: anneli.pauli@helsinki.fi