Takaisin Ajatusvarikolle - Back to the Thought Deposit
HAASTE - CHALLENGE
Dinoglyyfit - Dinoglyphs - Esihistorialliset eläimet historiankirjoissa - Prehistoric Creatures Documented by the Ancient Man

Second coming of Jesus Christ

6+1 days

6000+1000 years

Jeesuksen toinen tulemus

Paruusia of Messiah

2 Peter 3 (King James Version)

 3Knowing this first, that there shall come in the last days scoffers, walking after their own lusts,

 4And saying, Where is the promise of his coming? for since the fathers fell asleep, all things continue as they were from the beginning of the creation.

 5For this they willingly are ignorant of, that by the word of God the heavens were of old, and the earth standing out of the water and in the water:

 6Whereby the world that then was, being overflowed with water, perished:

 7But the heavens and the earth, which are now, by the same word are kept in store, reserved unto fire against the day of judgment and perdition of ungodly men.

 8But, beloved, be not ignorant of this one thing, that 'one day is with the Lord as a thousand years, and a thousand years as one day'.

 

G. Syncellus

5492

E. Reinholt

4021

C. Longomontanus

3966

J. Jackson

5426

J. Cappellus

4005

Melanchton

3964

W. Hales

5411

E. Greswell

4004

J. Haynlinus

3963

Eusebius

5198

J. Ussher

4004

M. Luther

3970/3961

M. Scotus

4192

F. Jones

4004

Lightfoot

3960

L. Condomanus

4141

E. Faulstich

4001

A. Salmeron

3958

T. Lydiat

4103

J. Kepler

3992

Cornelius

3951

M. Maestlinus

4079

D. Petavius

3983

J. Scaliger

3949

J. Ricciolus

4062

F. Klassen

3975

Strauchius

3949

J. Salianus

4053

Becke

3974

J. Calvin

3947

H. Spondanus

4051

Krentzeim

3971

I. Newton

3940?

M. Anstey

4042

W. Dolen

3971

M. Beroaldus

3927

W. Lange

4041

E. Reusnerus

3970

A. Helwigius

3836

 

 

J. Claverius

3968

Vulgar Jewish

3761

 

Julius Africanus (160-240): 5501-5537 eKr, Chronology, Fragment 1

•  Hippolytes from Rome  (170-236): 5500 eKr, Commentary on Daniel 4.23

•  Eusebius from Cesarea (263-339): 5228-5198 eKr, Chronicle

•  Beda Venerabilis 3952 eKr

•  Teophilos from Antiochia 5529 eKr

•    Axum Chronicles 5500 eKr

•   Talmud, Petrus Alliasenes 5344 eKr

•  Klementius from Alexandria(150-215): 5592 eKr, Miscellanies 1.21

•   Arabic writings: 6174 eKr

•  Origenes (185-253): <10 000 vuotta, Celsus 1:20 (despite considering the days longer eons)

•  Augustinus (354-430): <5600 eKr, (despite considering the days longer eons) City 12.11

• Pseudo Barnabas 70-135 jKr, Epistle of Barnabas 15:1-4

•  Ireneus, 115-202 jKr, Against Heresies 5.28.3

•  Gaudentius from Brescia, 410, Tractatus 10.15

•  Hilary from Pontiers, 315-367, Tract Myst. 1.41; 2.10

•  Lactantius, 317, Divine Institutes 7.14-27

•  Firmicus Maternus, 346 jälk., The Error of the Pagan Religions 25.3

•  Sulpicius Severus, c.363-c.420, History, 1.2.1

•  Tykonius, n. 400, Book of Rules, 5

 

A longer essay and evidence: www.helsinki.fi/~pjojala/YEC-contra-OEC.pdf

2.Piet. 3:3-8: ”Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan ja sanovat:

"Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."

Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta

ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.

Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.

Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että

"yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä.”

 

Pidempi esitys: www.helsinki.fi/~pjojala/YEC-contra-OEC.pdf

6+1 days

6000+1000 years

Jeesuksen toinen tulemus

Paruusia of Messiah

2 Peter 3 (King James Version)

 3Knowing this first, that there shall come in the last days scoffers, walking after their own lusts,

 4And saying, Where is the promise of his coming? for since the fathers fell asleep, all things continue as they were from the beginning of the creation.

 5For this they willingly are ignorant of, that by the word of God the heavens were of old, and the earth standing out of the water and in the water:

 6Whereby the world that then was, being overflowed with water, perished:

 7But the heavens and the earth, which are now, by the same word are kept in store, reserved unto fire against the day of judgment and perdition of ungodly men.

 8But, beloved, be not ignorant of this one thing, that 'one day is with the Lord as a thousand years, and a thousand years as one day'.

 

G. Syncellus

5492

E. Reinholt

4021

C. Longomontanus

3966

J. Jackson

5426

J. Cappellus

4005

Melanchton

3964

W. Hales

5411

E. Greswell

4004

J. Haynlinus

3963

Eusebius

5198

J. Ussher

4004

M. Luther

3970/3961

M. Scotus

4192

F. Jones

4004

Lightfoot

3960

L. Condomanus

4141

E. Faulstich

4001

A. Salmeron

3958

T. Lydiat

4103

J. Kepler

3992

Cornelius

3951

M. Maestlinus

4079

D. Petavius

3983

J. Scaliger

3949

J. Ricciolus

4062

F. Klassen

3975

Strauchius

3949

J. Salianus

4053

Becke

3974

J. Calvin

3947

H. Spondanus

4051

Krentzeim

3971

I. Newton

3940?

M. Anstey

4042

W. Dolen

3971

M. Beroaldus

3927

W. Lange

4041

E. Reusnerus

3970

A. Helwigius

3836

 

 

J. Claverius

3968

Vulgar Jewish

3761

 

• Julius Africanus (160-240): 5501-5537 eKr, Chronology, Fragment 1

•  Hippolytes from Rome  (170-236): 5500 eKr, Commentary on Daniel 4.23

•  Eusebius from Cesarea (263-339): 5228-5198 eKr, Chronicle

•  Beda Venerabilis 3952 eKr

•  Teophilos from Antiochia 5529 eKr

•    Axum Chronicles 5500 eKr

•   Talmud, Petrus Alliasenes 5344 eKr

•  Klementius from Alexandria(150-215): 5592 eKr, Miscellanies 1.21

•   Arabic writings: 6174 eKr

•  Origenes (185-253): <10 000 vuotta, Celsus 1:20 (despite considering the days longer eons)

•  Augustinus (354-430): <5600 eKr, (despite considering the days longer eons) City 12.11

• Pseudo Barnabas 70-135 jKr, Epistle of Barnabas 15:1-4

•  Ireneus, 115-202 jKr, Against Heresies 5.28.3

•  Gaudentius from Brescia, 410, Tractatus 10.15

•  Hilary from Pontiers, 315-367, Tract Myst. 1.41; 2.10

•  Lactantius, 317, Divine Institutes 7.14-27

•  Firmicus Maternus, 346 jälk., The Error of the Pagan Religions 25.3

•  Sulpicius Severus, c.363-c.420, History, 1.2.1

•  Tykonius, n. 400, Book of Rules, 5

A longer essay and evidence for the Earths 6000th birthday:

www.helsinki.fi/~pjojala/YEC-contra-OEC.pdf

2.Piet. 3:3-8: ”Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan ja sanovat:

"Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."

Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta

ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.

Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.

Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että

"yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä.”

Syyskuu 2015 – September 23rd 2015

Lopun aikoina ”muutetaan ajat ja lait”. Mitä alkuperäinen 360-päiväisen vuoden kalenteri sanoo?

Keisarien slogan kuului: divida et impera, eli ”hajota ja hallitse”. Eloonjääneet hajotettiin ripotellen mahdollisimman laajalle ympäri tunnettua maailmaa ja Rooman laajaa valtakuntaa. Juutalaisten muistokin pyrittiin hävittämään antamalla heidän maa-alueelleen (Kanaan) uusi nimi Israelin perivihollisten filistealaisten mukaan. Muka-asiallisuuden vuoksi Palestiinan pilkkanimi on edelleen käytössä iltauutisissa niin meillä kuin maailmallakin. (Nimeä tosin käytti jo Herodotos vajaa 500 vuotta ennen Kristusta samojen filistealaisten mukaan.) Jerusalemille annettiin uusi nimi Aelia Capitolina. Aelia viittasi Hadrianuksen sukunimeen, Capitolinalla taas kunnioitettiin Rooman Capitoliumin Jupiteria. Jatkossa juutalaiset saivat tulla kaupunkiin ainoastaan rukoillakseen itkumuurilla surupäivänään - 9. av-kuuta, Tisha B'Av.

Av-kuun yhdeksäs on päivämäärä datum, jona tuhottiin sekä 1. että 2. temppeli (586 eKr. ja 70 jKr.). Aelia Capitolinaan ei yksikään juutalainen saanut astua jalallaankaan. Se oli kaupungin perustuslaki. Samoin Israelin itsenäistymisestä vuoteen 1967 asti ei yksikään juutalainen saanut lupaa vierailla vanhassakaupungissa Jordanian miehitysvallan aikana. Samaten Hadrianuksen ajan kapinajohtaja Simon ”Tähden Poika” surmattiin yhdessä 100 000 teloitetun kanssa (132 jKr.) tällä päivämäärällä. I ristiretki julistettiin Urbanus II:n toimesta 9. av (1095 jKr.). Kolumbuksen aikaiset juutalaiset karkotettiin 31.7.-2.8.1492 Espanjasta ja Iberian niemimaalta 9. av-kuuta ja Kolumbuksen päiväkirjat alkavat viittauksella juutalaisten karkotukseen edellisenä päivänä 9.av. Hämmentävää on se, että myös kansallissosialistien virallinen päätös ”lopullisesta ratkaisusta päivätty 9. av-kuuta (sinetöinti SS-kenraali Reinhard Heydrichille 31.7. 1941). Toinen maailmansota oli tosiasiassa vain ensimmäisen jatkonäytös. Ja ensimmäinen maailmansota alkoi Saksan julistaessa sodan Venäjälle 9. av-kuuta 1914; Tisha B'av. Ja edelleen: Suurimmat karkotukset sekä Ranskasta (22.7.1306) että Englannista (18.7. 1290) kirjattiin 9. av-kuuta. Käsky muutosta Italian ghettoihin annettiin niinikään 9. av-kuuta. Näiden päätösten allekirjoittajat eivät mitä ilmeisimmin ole kaikissa tapauksissa ole olleet tietoisia kyseisestä päivämäärästä juutalaisen kuukalenterin mukaan, yhteyttä aiempiin kohtalonpäiviin kun ei ole nähnyt gregoriaanisesta kalenteristamme.

Vastaava tilastollinen almanakan singulariteetti koskee juutalaisen kalenterin niinsanottua shmita/shemita-jaksoa eli vuosiviikkoa. 1900-luvun mittaan vuosiviikon vaihteet ovat osuneet mm. samaan päivään kun Yhdysvaltain pörssi koki rajuimman laskunsa WTC-tornien sortumista seuranneena maanantaina 17.9.2001 (29. Elul-kuuta) – sekä päivälleen 7 vuotta myöhemmin kun Yhdysvaltain pörssi kärsi uuden ennätysromahduksensa 29.9.2008 (taas 29. Elul-kuuta). Jom Kippuriin 23.9.2015 sekä shmita-päivään 13.9.2015 kohdistuu paljon odotuksia.

7x7 vuoden jaksoilla eli ”riemuvuosilla” (yobel, josta sanonta jubilee; kirjaimellisesti ”vapauttaa”) oli erityismerkityksensä Vanhan Testamentin teokratiassa ja 40. tällainen jakso Jeesuksen 30. yobel-jakson kuoleman/ylösnousemuksen jälkeen tulee täyteen syyskuun lopulla 2015 (Jeesus kuoli puolivälissä 30. riemuvuosijaksoa ja puolivälissä 7 vuoden vuosiviikkojaksoa).

Luku 40 taas on symbolinen odotuksen luku. Samoina päivinä tai samana päivänä tulee täyteen myös 7x7 vuoden jakso Jerusalemin ”vapautuksesta” kuuden päivän sodassa, kuukalenterin mukaan. Koska kuuteen työn ja taistelun päivään lukeutuu myös yksi lepopäivä, olisiko osuvampi nimitys kuuden päivän sodalle kenties sittenkin seitsemän päivän sota?

Riemuvuodesta puhutaan Kolmannen Mooseksen kirjan luvussa 25. Sen mukaan seitsemän sapattivuoden (eli 7 x 7) jälkeen 50. vuosi tulee laskea riemuvuodeksi. Tämä 50. vuosi oli samalla seuraavan 7 x 7 jakson ensimmäinen vuosi. Juutalaisen Riemuvuosien kirjan mukaan Adam oli Edenissä aina vuoteen 8 saakka (maailman luomisesta alkaen) ja Mooses sai lain Siinailla 2410. Näiden väliin jää 49 riemuvuoden ajanjakso eli 2410-9 = 2401 = 49 x 49. 30 riemuvuotiskautta johti Raamatun lukujen kanssa hieman enemään näpertävien mielestä matemaattisen tarkkaan Kaitselmuksen historiaan Israelin kansakunnan synnystä erämaavaelluksessa Messiaan palvelustehtävän alkuun seitsenkertaisine profetioineen (Lk 4:18-21/Jes 61:2). Samojen piirien mukaan Israelin historia Raamatussa jakaantuu neljään 490 (70 kertaa 7) vuoden jaksoon (tietyin Raamatussa mainituin reunahuomautuksin): Aabrahamista erämaavaellukseen eli eksodukseen (uloslähtöön); eksoduksesta Temppelin vihkimiseen; Temppelistä Nehemiaan johdolla tapahtuneeseen pakkosiirtolaisuudesta paluuseen; ja Nehemiaasta Messiaan toiseen tuloon. Israelilaisen työpalvelus "vuokrattiin" aina riemuvuoteen asti. Sukulaiset saattoivat lunastaa hänet vapaaksi, jolloin tuli arvioida se aika, joka oli jäljellä riemuvuoteen. Näin lunastettiin takaisin israelilaisen työpanos: "maksakoon lunastushinnan sen mukaan kuin hänellä on vuosia jäljellä." Koska maa on Herran oma, niin maata ei voitu myöskään myydä. Myynnin kohteena olikin maan sato. Kysymyksessä oli siis modernilla kaupallisella terminologialla ilmaistuna maan vuokraus. Maksu määräytyi satovuosien määrän mukaan eli mitä pidempi aika riemuvuoteen oli, sitä suurempi oli maan hinta. Riemuvuotena maa tuli palauttaa takaisin omistajalleen tai hänen suvulleen. Danielin kirjan mukaan lopunajan tapahtumat alkavat Babylonian pakkosiirtolaisuuden jälkeen ja kestävät 70 vuosiviikon eli 490 vuoden ajan, jolloin Messias saapuisi. Tämä vuosi ja ajankohta sattui juuri Jeesuksen Palmusunnuntaista alkaneisiin tapahtumiin. Toisaalta Danielin 70 vuosiviikkoa on tulkittu myös 70x49 vuodeksi, jolloin ajankohta viiittaisi 3430 vuoden päähän eli nykyaikamme aikoihin. Toisaalta koko yobel-kierto lasketaan alkaneeksi Kanaaniin saapumisesta vuodesta 1416 eKr. - jolloin 70. riemuvuosi Luvattuun maahan saapumisesta ja 120. luomisesta alkaisi vuonna 2015 jKr. “Daavid oli kolmenkymmenen vuoden vanha tullessaan kuninkaaksi ja hallitsi neljäkymmentä vuotta. Hebronissa hän hallitsi Juudaa seitsemän vuotta ja kuusi kuukautta, ja Jerusalemissa hän hallitsi koko Israelia ja Juudaa kolmekymmentä kolme vuotta.” 2 Sam. 5:3-5. Daavid hallitsi Hebronissa 7 ½ vuotta ja Jerusalemissa 33 vuotta, mikä tekee yhteensä 40 ½ vuotta - vs 40½ riemuvuotta. Daavid oli Jeesuksen typologia ja Jeesuksen sanotaan hallitsevan Daavidin valtaistuimella. Meille ei ole säilynyt yhtään historiallista dokumenttia riemuvuoden viettämisestä juutalaisessa teokratiassa. Ehkä on kuitenkin Jumala taivaassa, joka pitää riemuvuosista kirjaansa. Ilmestyskirja 12 rinnastaa: ”Aika ja kaksi aikaa ja puoli aikaa”, ”1260 päivää” sekä 42 kuukautta. Koska 3,5 x 360 vrk on 1260 vrk, viittaa tämä vuoden alkuperäiseen tasan 360 päivän pituuteen nykyisen 365 (ja risat) sijaan. Myös astronomien keskuksilla Egyptissä ja Assyriassa oli aikoinaan sama,”uskonnollinen” tai alkuperäinen kalenteri nykyisen todellisen ajankulun rinnalla. Alunperin (ennen Vedenpaisumusta) aurinkovuosi ja kuuvuosi olivat identtiset Raamatun mukaan – Aurinkokunta kävi tarkasti kuin kello. 360 on vieläkin käytössä, kun ympyrä jaetaan asteisiin. Aste-merkkinäkin on edelleen pikku ympyrä Aurinkoa symboloimassa.

http://areyouready.co.za/shmita-year



Sapere aude!

Pelasta elämä - lahjoita verta!

http://www.veripalvelu.fi/

Safe a life - Donate blood!

Dinoglyyfit - Dinoglyphs - Esihistorialliset eläimet historiankirjoissa - Prehistoric Creatures Documented by the Ancient Man