Publications and conferences 2015

Publications

Bister, M. M., Kirla, S., Koivusalo, A-L., Manner-Kivipuro, S. J., Rewell-Heikkinen, C. P. M., & Saloranta, H. K. (2015). Ruotsin kielen taito on osa korkeasti koulutettujen asiantuntijuutta. Opettaja, 2015(21), 22.

Bradley, F. J. (2015). “How do you rate?” Collaboratively Developing Oral Interviews in English Exemption Tests at the University of Helsinki. In F. Bradley, P. Lappalainen, & E. Braidwood (Eds.), Papers from the 26th Communication Skills Workshop: Identity Explored: Language Centre, Language Professional, Language Teacher, Language Learner. ( 80-95). [6] (Language Centre Publications). Helsinki: University of Helsinki Language Centre.

Briody, M. P. (2015). Turas Mhíchíl Uí Iceadha chun na Róimhe (Cuid a hAon). An linn bhuí : Irish ghaeltacht na nDéise, 2015(19), 250-276.

Briody, M. P. (2015). Kieli ja uskonpuhdistus: Irlannin tapaus. In R. Hämäläinen, & H. Pesonen (Eds.), Kohtaamisia: Kirjoituksia uskonnosta, arjesta ja monikulttuurisuudesta. (Vuosikerta / vol. 2015, pp. 14-27). (Uskontotiede; No 16). Helsinki: Uskontotiede, Maailman kulttuurinen laitos, Helsingin yliopisto.

Clarke, D. C. (2015). Book Review: Power and Meaning Making in an EAP Classroom ( Chun, Christian, 2015) . In C. Foggin (Toimittaja), BALEAP: The global forum for EAP professionals.

Hernandez Reyes, G., & Intke-Hernandez, M. M. (2015). Socioconstructivismo y tecnologías de enseñanza en clase. In Investigaciones sobre la enseñanza del español y su cultura en contextos de inmigración.

Härmänmaa, M. H. (2015). Book review: "The Severed Head: Capital Visions. By Julia Kristeva". The European Legacy, 20(4), 416-417. 10.1080/10848770.2015.1031026

Härmänmaa, M. H. (2015). Gabriele D’Annunzio and War Rhetoric in the Canti della guerra latina. Annali d'Italianistica, 33, 31-51.

Härmänmaa, M. H. (2015). Resepti tulevaisuudelle: Marinetti, futurismi ja futuristinen ruokakulttuuri. In P. De Anna (Ed.), Futuristinen keittiö: ruokakulttuuria ja reseptejä. (s. 5-22). Turku: Savukeidas.

Intke-Hernandez, M. M., & Holm, G. I. M. (2015). Migrant stay-at-home mothers learning to eat and live the Finnish way. Nordic Journal of Migration Research, 2(5).

Karlsson, L. K. (2015). Searching for an English self through writing. Second Language Learning and Teaching, 5(3), 409-429. 10.14746/ssllt.2015.5.3.4
Kiriakos, C., & Svinhufvud, K. (2015). Tohtoritakuu: Kirjoittamisen opas jatko-opiskelijalle ja tutkijalle. Art House.

Kudashev, I. S., & Kudasheva, I. (2015). IMU – интегрированные многоязычные электронные услуги для туристов. In Художественная литература в пространстве перевода: Материалы международного научного симпозиума, Иваново, 6-7 февраля 2015 г.. (157-160). Москва: Азбуковник.

Laulajainen, T., & Karjalainen, S. M. A. (2015). Tools for a smooth start to language studies - developing personal study plan counselling and guidance. In J. Vaattovaara, & T. Lehtonen (Eds.), Näkökulmia kielenoppimisen ohjaukseen - On advising and counselling on language learning.. (Kielikeskuksen julkaisusarja; Vuosikerta Vol. 6). Helsinki.

Lehtonen, T. H. (2015). Centred on Writing. In Opettajien akatemian blogi / Teachers' Academy blog. http://blogs.helsinki.fi/opettajienakatemia/2015/12/11/centred-on-writing/

Lehtonen, T., Pitkänen, K. K., & Vaattovaara, J. (2015). Encouraging teacher research through in-house activities: The approach of a Finnish University Language Centre. In S. Borg, & H. Santiago Sanchez (Eds.), International perspectives on teacher research. (170-184). (International Perspectives on English Language Teaching). Basingstoke: Palgrave Macmillan.

Lehtonen, T. H. (2015). Stories about language learning beyond the classroom. In Kielikeskus Lukupiiri-blogi. http://blogs.helsinki.fi/lukupiiri/2015/09/17/stories-about-language-learning-beyond-the-classroom/

Lehtonen, T. H., Vaattovaara, S. J., & Manner-Kivipuro, S. J. (2015). Removing the barriers to research engagement - teacher motivation for research-based teaching in language centres CASALC Review 5 1 Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách.

Londen, M., Mickwitz, Å. M., & Tiihonen, S. (Eds.) (2015). Hur svårt kan det vara?: En antologi om hur lärare inom den högre utbildningen förnyar undervisningen. (Nordica Helsingiensia; Nro 41). Helsingfors: Helsingfors universitet, Finska, finskugriska och nordiska institutionen, Nordica.

Mickwitz, Å. M. (2015). Sommarstugetrauma. Hufvudstadsbladet.

Mickwitz, Å. M. (2015). "Vissa lärare bara sjunker ner i ett akademiskt mummel" - om responsens betydelse för studenternas lärande. In M. Londen, Å. Mickwitz, & S. Tiihonen (Eds.), Hur svårt kan det vara? En antologi om hur lärare inom den högre utbildningen förnyar undervisningen. (1 Ed., pp. 290-308). (Nordica Helsingiensia). Helsingfors: Helsingfors universitet, Finska, finskugriska och nordiska institutionen, Nordica.

Mäkäläinen, H. (2015). Kuuntele ja opi venäjää. Helsinki: [Finn Lectura].

Palmujoki, A. K. (2015). Edición y comentario filológico del Libro de las comadres o madrinas y del regimiento de las preñadas y paridas y de los niños, de Damián Carbón, publicado en Mallorca en 1541: --. (Mémoires de la Société néophilologique de Helsinki; No 96). Helsinki: Société Néophilologique de Helsinki.

Päivärinne, S., Gehring, S. S., Udd, T., & Heinzmann, S. (2015). Suomen mestari 3. Opettajan opas.Finnlectura.

Svinhufvud, K. E. (2015). Gradutakuu. Art House.

Svinhufvud, K. (2015). Participation in the master’s thesis seminar: Exploring the lack of discussion. Learning, Culture and Social Interaction, 5, 66-83. 10.1016/j.lcsi.2014.12.002

Tuomi, U-K., & Rontu, H. (2015). Language centre teachers as researchers: The case of Finland. Language Learning in Higher Education, 5(2), 465-480. 10.1515/cercles-2015-0022

Vaattovaara, S. J., & Halonen, M. M. (2015). Missä on ässä? "Stadilaisen s:n" helsinkiläisyydestä.In M-L. Sorjonen, A. Rouhikoski, & H. Lehtonen (Eds.), Helsingissä puhuttavat suomet. Kielen indeksisyys ja sosiaaliset identiteetit. (1. Ed., pp. 40-83). Suomalaisen Kirjallisuuden Seura.

Vaattovaara, S. J. (2015). Turvallinen opas kielenopettajalle (arvio teoksesta Kuinka kieltä opitaan, Gaudeamus 2014). Puhe ja Kieli, 2015(1), 43-46.

 

Conference participations supported by the Language Centre


Amendolara, S.J. IATEFL Conference 2015 (International Association of Teachers of English as a Foreign Language), Manchester. Presentation: Creativity in teacher development: Peer Group Mentoring and collective writing.

Amendolara, S.J. The 12th Nordic Workshop on Autonomous Learning, Copenhagen. Presentation: Peer Group Mentoring as a Tool for Counsellor Development and Autonomy.

Dannert, N. Workshop: E-Learning: Aufgaben selbst entwickeln, München. Gesellschaft für akademische Studienvorbereitung und Testentwicklung e.v.

Haapanen, L. 14th International Pragmatics Conference, Antwerp. Presentation: ”Translingual quoting” in written journalism (A contribution to panel: Adapting the news in today’s multilingual mediascape).

Härmänmaa, M.H. The Northeast Modern Language Association – NEMLA 2015 Convention, Toronto. Presentation: Pascoli's Utopia of Sadness

Inkinen-Järvi, M. Nordand 12, Hamar. Finländska resp. svenska lärares uppfattningar om grammatikens roll i undervisning och bedömning på nivå B1 och B2 i L2- svenska.

Jokinen, J. Nordand 12, Hamar. Hur använder finskspråkiga universitetsstuderande bisatser när de skriver på svenska?

Karjalainen, S. International Conference on Enhancement and Innovation in Higher Education, Glasgow. Poster presentation: The Language Centre Approach: Supporting University Student's Transitions at Various Points in their Study Path.

Karlsson, L. The 12th Nordic Workshop on Autonomous Learning, Copenhagen. Presentation: Peer Group Mentoring as a Tool for Counsellor/Teacher Development and Autonomy.

Karlsson, L. IATEFL Conference 2015 (International Association of Teachers of English as a Foreign Language), Manchester. Presentation: Creativity in teacher development: Peer Group Mentoring and collective writing.

Laulajainen, T. International Conference on Enhancement and Innovation in Higher Education, Glasgow. Poster presentation: The Language Centre Approach: Supporting University Student's Transitions at Various Points in their Study Path.

Lehtonen T. H., CAES International Conference: Faces of English, Hong Kong. Presentation: Law Students out of Classroom: Awareness, Affordances and Scaffolding

Shackleton, M. Transnational and Transracial Adoption in North American Culture, Turku. “’Disastrous Adoption?’ Representations of Fetal Alcohol Syndrome in Native North American Literature”.

Simeon, M. National Conference on Peer Tutoring in Writing, Salt Lake City. Presentation: Meeting the Needs of Multilingual Graduate Writers through Peer Learning.

The above information has been taken from the University research database TUHAT. 

Language Centre publications