Tunniste
language centre homepage >
 
 

Publications 2011

 

Auvinen, L., & Peltonen, B. (2011). Työelämän ääni – podcastit kieltenopetuksessa. In Pitkänen, K. K., Jokinen, J., Karjalainen, S., Karlsson, L., Lehtonen, T., Matilainen, M., Niedling, C., & Siddall, R. (Eds.), Out-of-classroom language learning (pp. 135-150). Helsinki: Helsingin yliopiston kielikeskus.

Härmänmaa, M. (2011). Acatiimi osoitti harkinnan puutetta. Acatiimi, (7), 36.

Härmänmaa, M. (2011). Al di là dell'anarchismo: Marinetti, Futurismo e anarchismo futurista. Avanguardia: Rivista quadrimestrale della letteratura contemporanea, 15(45), 67-86.

Härmänmaa, M. (2011). Gabriele D'Annunzio: Muuan luku Italian yhdistymisestä. Roma : Villa Lanten ystävien vuosikirja, X, 99-106.

Härmänmaa, M. (2011). Missionaries of Peace: The Creation of the Italian Identity in the Representation of the Political Discussion in Favor of Italy's Participation in the Iraq War in Il Corriere della Sera. In Ottis, R. (Ed.): Proceedings of the 10th European Conference on Information Warfare and Security (pp. 122-126).

Härmänmaa, M. (2011). Poliittinen karnevaali Fiumen tapaan: Gabriele D'Annunzio perusti valtion, teki politiikkaa, kirjoitti runoja, eoi julkisena eläimenä ja jurotti järven rannalla.Yliopisto : Helsingin yliopiston tiedelehti, (10), 34-38.

Härmänmaa, M. (2011). The 20th Century Icarus: The Glorification of Aviation in Italy between the Two World Wars.The Problems of Literary Genres, 54(107), 25-33.

Karjalainen, S., & Laulajainen, T. (2011). APEL in language centre(s) - making out-of-classroom language learning visible. In Pitkänen, K. K., Jokinen, J., Karjalainen, S., Karlsson, L., Lehtonen, T., Matilainen, M., Niedling, C., & Siddall, R. (Eds.), Out-of-classroom language learning (pp. 55-67). Helsinki: Helsingin yliopiston kielikeskus.

Kuokkanen-Kekki, M. & Niedling, C. (2011). Learner autonomy and intercultural exchange in language learning: ALICE as institutional Tandem. In Pitkänen, K. K., Jokinen, J., Karjalainen, S., Karlsson, L., Lehtonen, T., Matilainen, M., Niedling, C., & Siddall, R. (Eds.), Out-of-classroom language learning (pp. 39-54). Helsinki: Helsingin yliopiston kielikeskus.

Lehtonen, T. (2011). Language learning at work: Master of Laws students demonstrating their out-of-classroom learning. In Pitkänen, K. K., Jokinen, J., Karjalainen, S., Karlsson, L., Lehtonen, T., Matilainen, M., Niedling, C., & Siddall, R. (Eds.), Out-of-classroom language learning (pp. 69-84). Helsinki: Helsingin yliopiston kielikeskus.

Lehtonen, T., & Vaattovaara, J. (2011). Näkökulmia luokkahuoneen ulkopuoliseen kielenoppimiseen.Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 2011 (toukokuu).

Mannil, M., & Wallinheimo, K. M. (2011). Svenska för daghems- och förskolepersonal (1 ed.) Tampere: Finnlectura.

Niedling, C. (2011). Helden wie wir? Die Rezeption von "Kalevala" und "Nibelungenlied" als Nationalepen im 19. Jahrhundert. In Detering, H., Hoffmann, T., Pasewalck, S., & Pormeister, E. (Eds.): Nationalepen zwischen Fakten und Fiktionen (pp. 212-231).

Niedling, C. (2011). Modell einer Variantentypologie mündlichen heldenepischen Erzählens am Beispiel des Wettkampfes von Väinämöinen und Joukahainen. In: Umbrüche in der Germanistik : Ausgewählte Beiträge der Finnischen Germanistentagung 2009 (pp. 217-226). (Finnische Beiträge zur Germanistik).

Niedling, C. (2011). Suomesta, rakkaudella – Aus Finnland, mit Liebe. In In der Ferne zuhause, die Heimat im Blick(pp. 62-75). Bonn: DAAD.

Pitkänen, K. K., Lehtonen, T., Siddall, R., & Virkkunen-Fullenwider, A. (2011). Developing English Language Support for the Lingua Franca Learning Environments at the Master's Level: Englannin kielituen kehittäminen maisteritason lingua franca -oppimisympäristöihin. Journal of Estonian and Finno-Ugric Linguistics, 2(2), 159-176.

Pitkänen, K. K., Jokinen, J. T., Karjalainen, S., Karlsson, L., Lehtonen, T., Matilainen, M., Niedling, C., & Siddall, R. (Eds.) (2011). Out-of-classroom language learning (Language Centre publications). [Helsinki]: University of Helsinki Language Centre.

Siddall, R., & Pitkänen, K. K. (2011). English by alternative means in the Faculty of Medicine. In Pitkänen, K. K., Jokinen, J., Karjalainen, S., Karlsson, L., Lehtonen, T., Matilainen, M., Niedling, C., & Siddall, R. (Eds.), Out-of-classroom language learning (pp. 23-38). Helsinki: Helsingin yliopiston kielikeskus.

Svinhufvud, K. (2011). Varovasti edeten ja taas perääntyen: opponentin palautevuoron rakentuminen. Virittäjä, 115(2), 156–192.

Tuomi, U., & Rontu, H. (2011). Korkeakoulutetut monikielisiä ja aidosti kansainvälisiä?. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 2011 (huhtikuu).

Tuomi, U., & Rontu, H. (2011). University Language Centres in Finland - Role and Challenges. Apples : Journal of Applied Language Studies, 2011/5(2), 45-50.

Tuunanen, M., & Wallinheimo, K. M. (2011). Flexvård- Svenska för högskolor (2.-4.painos ed.) Keuruu: Kustannusosakeyhtiö Otava.

Vaattovaara, J., & Nuolijärvi, P. (2011). De-standardisation in progress in Finnish society?. In Kristiansen, T., & Coupland, N. (Eds.), Standard Languages and Language Standards in a Changing Europe (pp. 67-74). Novus Forlag.

Virkkunen-Fullenwider, A., Fischer, J., Chouissa, C., & Dugovicová, S. (2011). Guidelines for task-based university language testing European Centre for Modern Languages/Council of Europe.

von Boehm, S. (Author), Kjisik, F. (Author), & Karlsson, L. (Author) (2011). ALMS Counselling: Research and Practice.

The above information has been taken from the University research database TUHAT.