Euroopan tutkimusneuvosto ERC:n rahoittamat projektit ja tutkijat

Euroopan tutkimusneuvosto ERC on yksi arvostetuimmista tutkimuksen rahoittajista. Se edistää monialaisesti huippututkimusta pitkäaikaisilla tutkimusmäärärahoilla. Tutustu näillä sivuilla Helsingin yliopistossa ERC-rahoituksella työskenteleviin projekteihin, tutkijoihin ja ryhmiin.
Helsingin yliopiston ERC-menestys

Helsingin yliopiston tutkijat ovat saaneet yhteensä yli 90 ERC-rahoitusta eli lähes puolet kaikista ERC:n Suomeen myöntämistä rahoituksista.

Helsingin yliopiston ERC-rahoituksista yli 40 on vuonna 2023 meneillään olevia hankkeita.

Rahoitusmuodot

ERC jakaa rahoituksia kolmelle pääryhmälle:

1. lupaaville nuorille tutkijoille (Starting Grant)
  2. 7–12 vuotta tutkimusta tehneille, vakiintuneille tutkijoille (Consolidator Grant)
  3. edistyneille, alansa huipputekijöille (Advanced Grant)

Lisäksi ERC jakaa rahoituksia mm. useiden yliopistojen yhteishankkeille (Synergy Grant) ja tutkimuksen kaupallistamista varten (Proof of Concept).

Tutustu projekteihin ja tutkijoihin

Tutustu myös