Yliopiston etusivulle Suomeksi På svenska In English
Helsingin yliopisto Tietotekniikkaosasto
 

Tietotekniikkapalvelut

 

Yhteystiedot:

Helpdesk - tietotekniikan
neuvonta, käyttöluvat ja käyttötuki:
http://www.helsinki.fi/helpdesk
helpdesk [ät] helsinki.fi
puh. 02941 55555

Toimisto:
PL 28 (Koetilantie 3)
00014 Helsingin yliopisto
puh. 02941 44354
fax 02941 56990
tietotekniikkakeskus [ät] helsinki.fi

 


Tietotekniikkapalveluiden palveluhinnasto yliopiston ulkopuolisille

Kuva

Hinnat 1.1.2013 alkaen

Hinta ilman alv
Henkilötyö
Konsultointityö 221,00 €/h
Tietojärjestelmäprojektien hallinta 221,00 €/h
Ohjelmistokehitys 168,00 €/h
Sovellusylläpito 168,00 €/h
Asiantuntijatyö 168,00 €/h
Toteutustyö 129,00 €/h
Palvelinylläpito
Käyttöjärjestelmäylläpito 120,00 €/palvelin/kk
Laitteistokapasiteetti
kukin 0,5 GHz (CPU-ydin)  7,00 €/0,5GHz/kk
lisä-Gt (muisti) 8,50 €/Gt/kk
varmuuskopioimaton, hitaampi 1,50 €/Gt/v
varmuuskopioimaton, nopeampi  2,50 €/Gt/v
Tunnistuspalvelut / Shibboleth IdP -tunnistuspalvelu
Aloitusmaksu 1600,00 €/organisaatio
Ylläpito 110,00 €/kk
Sähköposti
Postimaksu, sisältää 1 Gt postilaatikon 8,00 €/kk
Tallennustila
Sähköposti 10,00 €/Gt/v
Henkilökohtainen tallennustila 5,00 €/Gt/v
Ryhmätallennustila 50,00 €/10 Gt/v
Tietotekniikan opetustilat ja tietotekniikan työskentelytilat 30,00 €/kone/pv
0,5 pv on aikaväli klo 8-12 tai 12-17  20,00 €/kone/0,5 pv
Palvelu on käytettävissä työpäivisin klo 8-17. Veloitus perustuu varatun tilan koko konekapasiteettiin.
Käyttäjätunnus - käyttölupa 30,00 €/tunnus/v
Verkkoliittymä
Liittymän perustaminen  59,00
Vuosimaksu 97,00 €/v
Langaton verkko
Liittymän perustaminen 150,00 €/tukiasema
Vuosimaksu 500,00 €/tukiasema/v
Työasemapalvelu 573,00 €/työasema/v

Tuki helpdeskin kautta sisältyy palveluun ja on asiakkaalle maksutonta.

Tuen varallaolo:
Asiakkaan kanssa on etukäteen sovittu, että tietotekniikkakeskuksen työntekijä on tarvittaessa tavoitettavissa ohi helpdeskin. Tällaisesta varallaoloajasta veloitetaan 50% hinnaston mukaisesta työn tuntihinnasta. Toteutuneesta työstä laskutetaan hinnaston mukaisen työn tuntihinta.

Tuen läsnäolo:
Asiakkaan kanssa on etukäteen sovittu, että tietotekniikkakeskuksen työntekijä on läsnä asiakkaan tilaisuudessa. Tällöin työstä laskutetaan täysi hinta koko läsnäoloajalta. Asiakas vastaa lisäksi työn lisäkuluista tietotekniikkakeskuksen hinnaston mukaisesti. Lisäkuluja voivat aiheuttaa esimerkiksi työn jatkuminen säännöllisen työajan ulkopuolella (lisä- ja ylityö, viikonloppuna tehty työ), mahdolliset matkakustannukset tai päivärahat.

Toimitus- ja matkakulut veloitetaan erikseen.
Ilta- ja lauantaityöt +50%, sunnuntaityöt +100%.

Hintoihin lisätään kulloinkin voimassa oleva arvonlisävero

Palveluiden toimittamisessa noudatetaan Julkisen sektorin IT-hankintojen JIT2007-sopimusehtoja.


08.07.2013